Duurzaam voedsel naar keurmerk

Laatste update: 7 december 2023 Update frequentie: Jaarlijks

De besteding aan duurzaam voedsel via het keurmerk 'Beter Leven' is met bijna € 3,8 miljard het hoogst ten opzichte van de andere keurmerken

Deze indicator toont de consumentenbestedingen aan duurzaam voedsel op basis van de Monitor Duurzaam Voedsel. Deze monitor bekijkt de consumentenbestedingen aan producten met een duurzaamheidskeurmerk via drie verkoopkanalen: supermarkten, 'foodservices' zoals horeca en catering en speciaalzaken voor duurzame voeding. De gegevens zijn gebaseerd op de omzet van producten die zijn voorzien van een duurzaamheidskeurmerk met onafhankelijke controle. Meer informatie over de gemeten keurmerken, de in kaart gebrachte productgroepen en de gehanteerde uitgangspunten is terug te vinden in de monitor.

Totaal

Grafiek wordt geladen...

Met een besteding van bijna € 3,8 miljard in 2022 is het aandeel  van het keurmerk 'Beter Leven' het grootst in de besteding aan duurzaam voedsel. 'Beter Leven' en 'Rainforest Alliance' zijn de keurmerken met de grootste stijging ten opzichte van 2021.